søndag den 24. juli 2016

Ny stil

Det er ny stil med så høje temperaturer....  her er  jo ligefrem temmelig varmt :-) Ja jeg nægter at klage over varmen for jeg er utrolig meget mere begejstret for den end for regnen der har virket helt uden ende. Kølige drinks, sommertøj og så de lune aftener i haven er noget jeg sætter pris på, for så føles selv en helt almindelig lørdag som en dag midt i en god lang ferie. 


Ferietid.. det er det ikke for os endnu. Nej det er endnu et par uger til, og tiden syntes unægtelig frygtelig lang. Jeg tror aldrig jeg har trængt så meget til ferie som nu, for både helbred og humør trænger til at blive tanket op med feriehygge og dejlige stunder som bliver os tilgode når ikke arbejdet kalder hver eneste dag. Vi rejser ikke langt væk... vi skal blot nyde at vi kan nyde. Det bliver skønt.

Jeg drømmer om alle de loppemarkeder som jeg føler jeg må have indhentet lidt på, måske nogle spændende haver at besøge og jo - så drømmer jeg om vesterhavet og skønne aftener med drinks og god mad.


Haven er vild... vild som helt ustyrlig frodig og helt ustyrlig smuk. Ja en runde med plæneklipperen på en tør dag, og en lille tur med kosten så ser her ret hæderligt ud, og der er blot tilbage at nyde de frodige og blomstrende bede. Alt står flot i år - stort og højt. Vi har mange blomster og en duft uden lige indtager de lune aftener. I aftes nød vi de sene timer i orangeriet med masse af stearinlys og en drink. Det er sommer :-)


Hundene er også gladere når vejret er lunt og dejligt... for så er døren åben ud til haven fra morgen til aften, og så kan man hygge sig lige hvor man vil. De nyder både det glohede orangeri - og derefter de skyggefulde steder i haven. Ja et hvert sted til sin tid åbenbart... sådan har vi andre det jo også. Dagene bliver brugt på at dase, og når aftenerne bliver køligere så kan vi hygge os med træning, leg og gåture.


Sarpa har fundet en plads på trappen. Ja det er trappen ud til indkørslen - selv om det ikke ser sådan ud med alt det grønne foran. Om det siger noget om det antal af gæster vi har haft - eller ikke haft, eller om det blot siger noget om frodigheden tror jeg ikke jeg kan komme nærmere. Men næsten væk - det er trappen i hvert fald.

Måske jeg bare er uendligt dårlig til at luge - ellers så nænner jeg ikke at fjerne dem :-)

Den aflange plante hedder Beauty of Tibet - Sarpa edition :-)

Jeg håber I kan finde en plads i skyggen - og ellers nyder jeres weekend. 
Mange hilser Susan 


2 kommentarer:

  1. Jeg har også tendens til at krybe i skyggen i denne varme, men jeg nyder bestem at det er blevet sommer igen. Dejligt at have ferien til gode, jeg er midt i min, og jeg har nydt både regnvejrsdage og det skønne, skønne sommervejr!

    SvarSlet
  2. Hej Susan, som du dog fortæller med glød. Det er ikke sådan at spore nogen form for tristesse. Vejret er jo især i DK vores overherre, det præger hele vores måde at være sammen på, vores hygge indendørs. Men så sandelig også vores ukuelige optimisme når solen endelig skinner, så er vi alle italienere. I haven, vi spiser på terrassen. Flasker optrækkes og vi mødes med venner og kære. Vi er en sælsom blanding, af jubelidioter og drømmere, men hygge os når chancen byder, som ingen andre. Glæden i det små, som lykken når det hele flasker sig.
    God sommerdag.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.