fredag den 4. december 2015

4. december

Igen i år har min søde mand fået en adventskalender. Fire pakker til de fire søndage op til jul. De hænger på det store hvide skab i stuen - ganske som de plejer, ser ud stort set som de sidste år, og både pynter og glæder ligesom de sidste år. 


Sådan er julen nemlig - gentagelser og traditioner. Noget jeg syntes er skønt. For mig er der en ro i alt det genkendelige og alt det som vækker minder. Glæden ved gensyn kender vi alle - jeg elsker gensyn med juletraditioner.


Den første pakke var med på vores juletur til Tyskland - selvfølgelig. Det var ligesom oplagt, og lidt hyggeligt at kunne trylle den frem fra tasken og gi´ den. Nåååe ja det var også fantastisk hyggeligt at opdage at min mand også havde taget pakke med til mig. Det var en stor overraskelse.


Pakkerne er lavet i simple guldposer fra Søstrene, hvide silkebånd, manillamærker, og blød ene - og selvfølgelig velvalgte og super spændende ting inden i.


Her i huset går det rimeligt med helbredet - igår var en "øv-dag", men om ikke andet så hyggede hundene sig. Sarpa har fundet alle krukkerne i haven som står fulde af vand og blæver, ja dem som jeg ikke lige har nået at få fjernet. Og selv om det ikke var just en julefest hun havde så var det dog en fest :-)


Heldigvis var der også stille og rolige stjernestunder foran brændeovnen. Sikke et syn. Jeg har aldrig set mine to "tøser" ligge sådan før - ren råhygge.

Jeg håber I igen i morgen har lyst til at kigge med herinde, og se hvad jeg har på mit julehjerte.

* Forsat dejlig dag * 

8 kommentarer:

  1. Süße Hundeschnute ;-)
    Leider übersetzt mein Google nicht ins deutsche...? Aber die Bilder sind lustig.
    Ganz lieben Gruß
    Tanja aus dem Hutzelhaus

    SvarSlet
  2. Ej, det er da alletiders at du har lavet blæver til Sarpa ;-) Min collie, Olga, elsker at lede efter mus når vi går tur, og det foregår også med næsen i mudder, så jeg kender synet af mundret hundesnude :-)
    God weekend, forhåbentlig med masser af før-julehygge!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja hun synes det er mega sejt med blæver....uden tvivl. Det gør de fleste hunde vist. Og du som er heldig at have en langsnude. ...du ser nok en del af slagsen.
      Glædelige før-jule-hygge hilsner
      Susan

      Slet
  3. nej der er nogen ting man aldrig skal ændre, og nogle ting skal gentages hvert år. Derunder hører adventsgaver :-) Billedet er ligedan her i huset og ved børnene. Der er dog en ændring på den front, nemlig at jeg også er blevet indehaver af en adventskalendergavepose :-)

    Fugtig jord - blade der næsten er i det stadige at det er pladder eller musehuller har åbenbart en meget stort tiltrækningskraft på hunde, Jack kommer i hvert fald tit ind med meget sort snadert snude og poter der sorte.
    Fortsat god aften
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med Jacks magnet næse. ... mudder af fin karat; -)
      Og dejligt at du nu også har fået en adventskalender. .... så er man nemlig en heldig kvinde
      Knus fra Susan

      Slet
  4. Traditioner er vigtige, det har du ganske ret i:-) ikke mindst her i december.
    Hvor er det dejligt, at du giver dig tid til at skrive her i december. Det sætter jeg pris på.
    Her hos os er det kattene, der slænger sig foran brændeovnen. Hunden bryder sig ikke om så meget varme.
    Mudder har jeg overalt. Efter en større omlægning af blomsterhaven er hele græsplænen dækket af mudder. Liiiidt udfordrende med hundepoter og nyvaskede gulve:-)
    Kh Lotte

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.