torsdag den 16. april 2015

Dét skal fejres.....

I dag er det Hendes Majestæt Dronningens 75 år fødselsdag. Jeg sender hende mange lykønskninger og hilsner - og håber de har et brag af en fest derover i staden. Det er en dag der er blevet fejret med maner - ja og traditionen tro jo faktisk i flere dage.


Jeg har haft min egen lille fest. En fest hvor æresgæsten har været foråret, og hvor jeg har nydt hvor lækkert lysegrønt det hele er i vores have. Det er bestemt værd at fejre.


Tulipanerne er begyndt at vise farve, og jeg er ellevild. Tulipanerne er noget særligt for mig - og jeg glæder mig. Jeg håber at alle dem vi satte forrige år, også vil blomster i år. Det burde de - men hvem ved hvordan det går.


Roserne i hegnet har fine små blade. Det bliver godt i år tror jeg - frodigt og fyldt med blomster.


Staudebedene er bugende fulde. Det pibler op med masser af haveglæde, og masser af minder. Ja der er jo de klassiske - og pænt irriterende vorterod, som danner bunddækket i vores "uglebed", men jeg har lært mig selv at det er temmelig meget spild af tid, at forestille mig at kunne fjerne dem. Jeg ved de forsvinder af sig selv - og dét er værd at fejre.


De fleste af stauderne ved jeg præsis hvor vi har fået - ja den del har jeg ret godt styr på. Men det er i modsætning til planternes navne, for dem er jeg virkelig dårlig til. Men det går jo godt alligevel, og jeg ville nok ikke holde mere af dem, hvis jeg var på "Latinsk" med dem. 


Vibeægene praler af deres tern - og insekterne benytter sig af muligheden for at komme inden for i det ternede spisekammer. 


Trinene op til Orangeriet bugner af forår. Krukkerne med tulipanerne bugner om kap med violerne, stedmoderne og perlehyacinterne. Jeg elsker synet - særligt om foråret hvor alting er så smukt og frisk.


Og sjovt og dejligt er det også at de ved Pavillon Danmark har valgt at bruge ét af vores billeder i deres flotte reklamer her i foråret. Det ser godt ud, og jeg bliver da både glad og stolt over at de syntes min "arrangereren" rundt om Junior Orangeriet tjener sig godt som reklame. Det er da også værd at fejre ;-)
Jeg håber da bestemt, at det kan inspirerer andre til at få sig sådan et fint glashus... for det er virkelig noget af det bedste vi har.


Terrassen og køkkenhaven bliver også grønnere for hver dag. Hortensiaerne er kommet ud af deres vinterlæ i brændeskurene, og nu står de og nyder alle de solskinstimer der kan ramme dem. Krydderurterne er næsten alle godt igang - og dem der ikke har klaret vinteren, de bliver udskifter i weekenden. 


I dag har været fridag, imorgen er en feriedag, og så venter der en god og skøn weekend bagefter.

Og det lune vejr er vist på vej igen - og så gør det ikke så meget at dagen i dag har været ret kold og blæsende. Og jo - min søde mand og jeg har allerede vendt adskillige planer for hvad vi kan ordne i, i weekenden.... i haven selvfølgelig.


*Livet er en fest*

10 kommentarer:

  1. Uhm skønne skønne billeder :0)

    SvarSlet
  2. Så flotte bilder i en herlig tid, våren!!

    SvarSlet
  3. Ja det er det og lad os nyde det :-). Skøn pavillon, billederepotage og du har ret ang pavillonen, det er også det bedste vi har fået :-)

    SvarSlet
  4. Skønne skønne billeder. Kan godt forstå du er stolt af at være kommet på tryk :-)
    Og så bliver jeg altså misundelig... Jeg HAVDE jo det store orangeri i mit tidligere hjem, en kæmpe staudehave og masser af plads. Stedet er solgt og vi er startet på en frisk, fordi vi gerne ville. Men jeg mangler godt nok mit drivhus, håber det kommer senere i mindre format. Også en mindre have skal anlægges næste år. I år bygger vi bare :-)
    Mvh. Hanne

    SvarSlet
  5. Lækre billeder, sprængfyldt med saft og kraft, ja det er en fest nu, en af de rigtig gode, en skøn tid:-)
    Tillykke med jeres pavillon på forsiden, så FLOT!
    Forårs og solskinds hilsner fra Anette

    SvarSlet
  6. Jeg så godt annoncen for Junior drivhuset, og tænkte...... hmmmmm.....det ligner da .... og det var det jo så også ------ smuuuuuukt !

    SvarSlet
  7. Lækre fotos og inspirerende :-)

    SvarSlet
  8. Vi går den skønneste tid i møde, og du forstår -som altid- at fange de gyldne øjeblikke:) knus fra Helle

    SvarSlet
  9. Skønt fest-indlæg :)
    Ja, det er en herlig tid og nu er det snart tulipan-tid, jubiiii....

    Ha' en dejlig lørdag :)

    SvarSlet
  10. Hej Susan.Skønne billeder du viser.....................og tulipaner er da slet ikke til at undvære.
    Flot at jeres orangeri er på forsiden af kataloget.
    Og ja ..........livet er en fest lige nu.
    God aften knus Jette

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.