søndag den 10. august 2014

Nedtællingen er begyndt

Nu er det snart - meget snart. På næste lørdag åbner vi havelågen for 2. gang - vi inviterer til "Åben have og Orangeri".


En stor del af ferien har vi brugt på at få haven til at se så fin ud som overhovedet muligt - og nu er vi ved at være der. Vi har været hele vejen rundt, og nu er de store "armbevægelser" gjort.


Haven har fået alt den kærlighed vi har kunne finde - for vi vil  jo gerne at den ser finest muligt ud når vi nu har inviteret gæster.


Terrassen - som nu også tjener som køkken- og urtehave, står i sensommerfarver. Her er grønt og lilla - og måske endda at brombærene vil bidrage med deres bordeaux farve i næste weekend.


På plantebordet står lidt stiklinger og lerpotter klar til salg.


Selv om vi har den varmeste sommer i lange tider, så er der både blomster og grønt i bedene. Det gør mig altså virkelig glad - tænkt hvis det hele var gult og vissent. Det ville være trist. 


Ærteblomsterne gør sig godt i kastaniehegnet - og duften den er himmelsk. Det er en stor bonus ved havearbejde om sommeren.  Vi håber på en lun dag på lørdag, for vi vil så gerne ha´ at gæsterne også skal opleve verdens bedste parfume.


De fine plantepinde med de franske liljer er nye i haven. De er virkelig nødvendige når man som os, godt kan li´ de høje og slanke stauder. Og nu - nu hvor de lover blæst, så er jeg ekstra glad for dem.


Og hvis nogle af gæsterne på "havedagen", også drømmer om de fine plantepinde - så har vi fået lavet lidt ekstra ;-)


Orangeriet er også næsten klar til at byde velkommen. Egentligt så er her jo altid fint og dejligt - men derfor kan man jo godt gi´ det "festtøjet" på.


Pelargonierne er såååå fine.....  og sengen er redt :-)


Loppefundene har været ude ude i haven og vende - og meget er sat fra til "loppesalget". Ja - ene fine ting, som jeg selv har fundet rundt omkring. Men af én eller anden grund så har de bare ikke fundet deres plads her hos os. 


Kaffebønnerne er købt - og efter en go´ ferie med masser af  hygge, er min søde mand i træning med at lave den allerbedste stempelkande-kaffe. Kagen - den skal jo lige bages. Det skal fredagen vist gå med :-)


Den næste uge vil med garanti gå rigtig hurtig - og der er flere sider på huskesedlen. Blandt andet husker jeg helt sikkert at sende mine daglige henvendelser til vejrguderne - for vi SKAL bare have et dejligt vejr på Lørdag. Har I nogle kontakter dér oppe - så må I gerne sende en lille anmodning også :-)


En lille "praktisk info" til jer som har planlagt at kigge forbi.
Vedr. parkering, så henviser vi til Katedralskolens parkeringsplads. Den er blot 100 m. fra vores hus - blot på modsatte side af vejen. Adressen på skolen er Gl. Skivevej 2, 8800. 
Der er 2 indkørsler fra vejen - brug indkørslen UDEN jernlågen, det er dén som er tættest på hvor vi bor. 


For flere informationer om dagen kan du se mere HER
Jeg glæder mig - og håber vi ses :-)
***






18 kommentarer:

  1. Det hele ser så fint ud, og jeg glæder mig til at se det hele i virkeligheden :-)
    Vi krydser fingre for, at der er sol over Viborg på lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ihhhh hvor er du sød Vivi.
      Jeg glæder mig rigtig meget til at at hilse på dig. Husk at "gi´ dig til kende" :-)
      Mange havehilsner Susan

      Slet
  2. Hvor ser det dejligt ud hos jer og det kunne have været så fint med et besøg hos jer. Men det er desværre ikke den kommende weekend vi skal tli Viborg for at besøge svigerforældrene.
    Rigtig god fornøjelse med den åbne have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne. Nej det er lige med at få alting det at passe i kalenderen - vi kender det alt for godt. Måske det kan passe en anden gang :-)
      Tusind tak for din hilsen.
      Mange sommerfuglehilsner Susan

      Slet
  3. Kære Susan,
    Det kan I da godt være bekend! Jeres have stråler virkelig :-)
    Jeg er så ærgerlig over, at jeg har lovet mig selv ud til Blomsterfestivalen i Odense den weekend. Det kunne ellers have været hyggeligt med en lille tur til Viborg.
    Næste år! Jeg nyder i stedet jeres altid fine billeder.
    Kh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej du kære Mathias.
      Hvor er du sød - det kunne ha været hyggeligt om du lige kiggede forbi også. Men skulle du komme forbi Viborg en anden gang, så skriv... du er meget velkommen.
      Næste år - nu ser vi ad - én ting af gangen :-)
      God fornøjelse til Blomsterfestival.
      Knus Susan

      Slet
  4. Hvor ser det dejligt ud hos Jer :) De der pelargonier .. de er da sååå grimme..... åh- det var vist midsundelsens grimme ansigt, der lige viste sig der :) :) :) SMUKT

    SvarSlet
    Svar
    1. Fnis...Ja dé pelargonier er der mange der gerne vil se "live". De er også flotte i år - har aldrig været flottere og mere prægtige.
      Mange hilsner Susan

      Slet
  5. Hej Susan,
    Hvor ser der skønt ud hos dig. Bare jeg lige kunne smutte forbi, men bor ovre i den anden ende af landet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne.
      Jeg kender det... der er langt fra den ene ende af landet til den anden.
      Måske du får muligheden for at smutte forbi en anden gang.
      Tusind tak for din søde hilsen
      Susan

      Slet
  6. Dear Susan,
    congratulations! So very beautiful! You are decoration like a queen! To bad I'm so far away!
    All my best from an Austrian Gardener
    Elisabeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Dear Elisabeth.
      Thank you for your greeting. It's so nice to get a greeting from abroad.
      Greetings from Susan

      Slet
  7. Hvor ser det hele fint ud! Jeg er især helt betaget af jeres pelargonier. Hvor er de bare smukke!! God fornøjelse på lørdag - og må vejret være med jer :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana. Ja vejret er jo ret vigtigt sådan en dag.. ...Vi krydser fingre.
      Pelargonierne har mange fans -og de har lovet at stå med mange blomster til gæsterne.
      Mange havehilsner Susan

      Slet
  8. Øv, bare det var mig der skulle til Viborg og se din smukke have, det skal jeg desværre ikke - men rigtig god fornøjelse til jer og jeres gæster

    SvarSlet
    Svar
    1. Øv - bare du kunne ha´ kigget forbi. Det kunne ha været hyggeligt.
      Mange spændte hilsner Susan

      Slet
  9. spændende :) - besøget er stadig med i mine overvejelser til weekenden ;)

    SvarSlet
  10. ej hvor ærgerlig jeg desværre ikke kan komme.skal til Odense.......der emmer jo af atmosfærer hos dig ..........tak for kikket. God have dags besøg på søndag ....håber at komme forbi en anden god gang.

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.