lørdag den 6. august 2011

Gode fund

I dag stod vi tidligt op, og tog på bagagerumsmarked. Der var rigtig mange boder idag - og bestemt også mange handlende som os selv, der havde fundet vej.


Vi handlede blandt andet med en ældre mand der havde ryddet op på hans forældres gård. Der var mange fine ting i hans bod. Vi købte et skønt gammel vindue og en gammel lerpotte - begge dele med masser af patina, sjæl og historie. Ja - den ældre mand kunne mange historier om tingene.... og hvor bliver det så bare meget mere værd i mine øjne.
Og prisen for herligheden.... hele 35 kr.



Egenligt så havde jeg jo en ganske bestemt ide med vinduet....  Men da jeg kom hjem med det, så kom der pludselig andre ideer til. Kender I det?
Så jeg måtte lige prøve mig frem på de forskellige steder. Og er nok egenligt kommet frem til at jeg bare må have mig endnu et vindue.

Der er vel ikke nogen af jer, der tilfældigvis har nogen overskydende vinduer stående i udhuset??


Nu ligger det som "bordløber" på det store spisebord..... Men måske den kommer tilbage til pladsen ved det lille bord i køkkenet.... hvem ved?

Og se lige.... gamle hørviskestykker med det fint broderet "S". Dem kunne jeg jo heller ikke lade ligge, vel?

6 kommentarer:

  1. Sjovt når man kan finde fine gamle ting til en fornuftig pris :-)
    Du er god til at lave nogle fine opstillinger :-))

    SvarSlet
  2. Tak Vivik..... Jeg elsker den slags.
    Fortsat god weekend :-)

    SvarSlet
  3. Hvor ser det super hyggeligt ud. Jeg har desværre ikke så meget tid til loppemarked, da det næsten altid er om lørdagen, og der sælger jeg stauder, men nu har jeg ferie og vi var lige et smut på loppemarked og fandt en super flot skænk som jeg nøjsomt har malet hvid:) og en træbænk til barnebarnet blev det også til, den vil jeg også male hvid, der var også et privat loppemarked kun en vej fra hvor vi bor, der måtte vil lige hen og her fandt vi en super skøn gammel svensk trækkevogn, den kan stå i haven med blomster i. Anne Gine

    SvarSlet
  4. Skønne ting og en skøn historie. Er den gamle havestol også et kup fra idag, eller...?? En skøn farve på dine lys og lysestage, det hele ser så fint ud :o)

    SvarSlet
  5. Man bli'r så glad når man kan gøre nogen "fund" - og så til billige penge. Tillykke

    SvarSlet
  6. uh....super gode fund Susan....du har lige øje for den slags. Skønne farver på lysene passer lige til patinaen på vinduet :0)

    Nu kom jeg afsted til LaVendelbo.....og det var en super tur ;0)

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.