lørdag den 16. juli 2011

Hækklipning

I dag har den stået på hækklipning - og dét var en stor omgang.
Vi har en frygtelig stor syrenhæk ud mod vejen, og den er altså ikke egnet som "klippet" hæk. Det er muligt den var pæn engang, men sandheden er at vi har ønsket os noget andet i alle de 12 år vi har boet her.


Sådan så den ud i morges.... vild og meget grøn. Omkring 2,5 meter høj, og vel omkring 2 meter bred.


Her er vi midt på dagen - og ca halvvejs igennem hækken. Det er hurtigt tydeligt hvor meget lys den egentligt tager sådan en hæk - og dét kommer bag på os hver gang den bliver klippet i bund.


Endelig færdig.... Og nu er hækken helt gennemsigtig og ganske ucharmerende. Dog er den nu i normal højde og rimelig bredde. Men hvad gør man lige?
Vi drømmer jo om at tage den op, og plante en anden hæk eller sætte et flot raftehegn, men da vi også har et spøgelse af en hæk ind mod naboen - som skal ordnes i samme ombæring... så må de begge vente.

Gode råd modtages gerne......

Fortsat god weekend :-)

3 kommentarer:

  1. Lej en container og en med en maskine til at hive buskene op. Det er begrænset hvor lang tid det tager for en erfaren maskinfører, dermed kan det også gøres for en fornuftig penge, og uden i slider jer selv helt ned til sokkeholderne.
    Allerede til efteråret vil i kunne plante ny hæk. Jeg ville ikke betænke mig ret længe........ Der kan da ikke ske noget ved at indhente et par tilbud :-)

    SvarSlet
  2. Puha, I stakler. Det var dog et heste-arbejde I har haft dér. Godt klaret at I fik det gjort.
    Jeg er ikke til hække... det vil sige jeg synes en flot, velklippet hæk er smukt. Men vi duer ikke til at holde vores, så det bliver langsomt skiftet ud med hegn. Jeg er næsten ligeglad med hvilke hegn jeg får op, for i løbet af et par år kan man alligevel ikke se dem mere. Jeg fylder dem op med klatreplanter, og planter træer og buske tæt op ad dem. På den måde mister fuglene heller ikke alle deres gemmesteder.
    Så jeg ville anbefale hegn... men det er helt personligt :-)

    SvarSlet
  3. Pyha det var noget af en hæk ;o)
    Jeg er også mest til hegn - selv om det ikke er så pænt - men når der også er børn i haven og torne i hækken - så er det noget nemmere med hegn (også for forældrene mht. klipning ;o)))
    Vi har et langt hegn/stakit langs indkørslen - som jeg planlægger at plante til med klematis - så de kan skjule det ikke så kønne stakit ;o)
    Så måske var det en ide - så jeg er med på Hannes ide ;o)
    Håber du får en dejlig aften ;o)
    Klem Tina

    SvarSlet

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.